عصر ظهور۳

السلام علیک یا حجة بن الحسن العسگری یا مهدی ( عج الله الفرجه الشریف)

عصر ظهور۳

السلام علیک یا حجة بن الحسن العسگری یا مهدی ( عج الله الفرجه الشریف)

سروده‌ی آیت‌الله مکارم در فراق حضرت مهدی (عج)

آیت‌الله مکارم شیرازی در سروده‌ای، گدایی در خانه امام زمان (عج) را برای خود افتخار و یاد ایشان را چراغ روشنایی در شب تار دانست.

به گزارش ایسنا، متن سروده‌ی این مرجع تقلید که مرکز خبر حوزه منتشر کرده، به این شرح است:

گدایى در این خانه افتخار من است / شعار عشق تو عالی‌ترین شعار من است

فروغ روى تو اى خضر وادى ظلمات / چراغ روشن هر شامگاه تار من است

من ار که هیچ نیرزم به درگهت اى دوست / ولى محبت و مهر تو اعتبار من است

من از خزان حیاتم به دل ندارم بیم! / صفاى گلشن رخسار تو بهار من است!

شبان وادى ایمن به وصل دوست رسید / جمال روى تو نازم که «نور» و «نار» من است

به صبح و شام ندارم ثناى کس بر لب / ولى فضایل تو ورد روزگار من است

به عشق‌بازى پروانه گر کنم تقلید / عجب مدار که این اوج ابتکار من است!

چو «قنبرم» به غلامى قبول کن مولا! / کمین غلام درت شاه تاج‌دار من است!

ز هجر گر شودم کار، «زار»، هر شب و روز / براى وصل تو کوشم که «کارزار» من است

به حسن روى تو سوگند اى مه «ناصر» / گدایى در این خانه افتخار من است!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد