عصر ظهور۳

السلام علیک یا حجة بن الحسن العسگری یا مهدی ( عج الله الفرجه الشریف)

عصر ظهور۳

السلام علیک یا حجة بن الحسن العسگری یا مهدی ( عج الله الفرجه الشریف)

آیت‌الله‌جوادی: BBC مصداق آیه«إن جائکم ....»

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیه شریفه «إن جائکم فاسق بنبأ فتبینوا/ اگر فاسقی برای شما خبر آورد تحقیق کنید (و بدون تحقیق آن را نپذیرید)» گفت: این آیه شریفه جزء جوامع الکلم است یعنی تا روز قیامت این حرف ارزشمند است. نبأ و خبر به عنوان تمثیل ذکر شده است یعنی اگر bbc برای شما خبر، فیلم، مناظره و ... آورد، ‌بدون تحقیق نپذیرید. اینها کارشان این است که یک بیّن الغیّ را بیّن الرشد جلوه دهند.
به گزارش رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در جمع علما و روحانیون حوزه علمیه به ادامه تفسیر سوره مبارکه شعراء در مسجد اعظم قم پرداخت و گفت: خدای متعال در سوره شعراء قصه هفت پیغمبر از پیغمبران الهی را ذکر فرمود تا هم تسلی بر قلب رسول خدا صلی الله علیه و آله و هم هشداری برای دیگران باشد.

این استاد تفسیر حوزه علمیه با اشاره به آیه شریفه «إن جائکم فاسق بنبأ فتبینوا/ اگر فاسقی برای شما آورد تحقیق کنید (و بدون تحقیق آن را نپذیرید)» گفت: این آیه شریفه جزء جوامع الکلم است یعنی تا روز قیامت این حرف ارزشمند است. نبأ و خبر به عنوان تمثیل ذکر شده است یعنی اگر bbc برای شما خبر، فیلم، مناظره و ... آورد، ‌بدون تحقیق نپذیرید. این ها کارشان این است که یک بیّن الغیّ را بیّن الرشد جلوه دهند [آن چه را که نادرست بودن آن مثل روز روشن است صحیح جلوه می دهند]. اگر از سایتی، ماهواره ای روزنامه ای خبری آمد تحقیق کنید.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی می بینید که جریان قوم لوط را با فرهنگ سازی ترویج می کنند. اول می گویند این خواسته و فطرت بشر است. یک مؤسسه رسمی در این کشورهای اروپایی است که عده‌ای از مهندسین در آن ثبت نام کرده بودند و به صراحت روی آن نوشته بودند که شما ما را درک نمی کنید! همین قوم لوط ها اول فرهنگ سازی می کنند،‌ بعد می گویند فلان حیوان این کار را کرده، ‌انسان ها این کار را می کنند و شما ما را درک نمی کنید! این همان حرف قوم لوط است که به پیامبر و مؤمنین می گفتند شما مقدس نمایی می کنید و حرفی برای گفتن ندارید‌ «إنهم أناس یتطهرون».

وی افزود: قصه‌ای را از مرحوم بوعلی نقل کردند که چشم برخی از حیوانات را بستند که با محارمشان جمع شوند. وقتی این حیوان چشم باز کرد آن قدر خود را به زمین زد تا هلاک شد. حیوانات هم این کار را نمی کنند. البته ممکن است همان طور که انسان ها را در اثر بد آموزی بیراهه ببرند، ممکن است چند حیوان دست آموز را هم به بیراهه ببرند اما طبق فرموده خدای متعال این بر خلاف فطرت است.

کسانی که به تروریست‌ها جایزه صلح نوبل می دهند به برای قوم لوط هم فرهنگ سازی می‌کنند

این استاد عالی حوزه علمیه قم گفت: این دنیایی که جایزه صلح نوبل را به اشقی الاشقیاء می دهد توقع دارید برای قوم لوط فرهنگ سازی نکند و کارشان را رواج ندهد؟ این ها جایزه صلح را به آتش افروز و تروریست دولتی و بین المللی می دهند. برخی از این فلسطینی ها در این اردوگاه ها به دنیا می آیند، درس می خوانند، ازدواج می کنند، می میرند و در همان جا هم دفن می شوند بعد به کسی که این ها را به این روز سیاه نشانده جایزه صلح نوبل داده می شود!

کاسبی که کم‌فروشی نکند حکیم است

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به قصه حضرت شعیب علیه السلام و قوم آن حضرت خاطر نشان کرد: قوم آن حضرت در خرید و فروش مشکل داشتند. هنگام خرید به گونه ای می خریدند که جنس بیشتری نصیبشان شود و در فروش جنش کمتری تحویل می دادند. خدای متعال در سوره مطففین کم فروشان و بد فروشان را با جهنم تهدید کرده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: حکمت عملی به معنای عمل به دین است. کاسب امینی که این مسائل را عمل می کند حکیم است و لو این که حکمت نظری را بلد نباشد. پاکی جامعه هم حکمت است. جامعه ای که کم فروشی و گران فروشی نکند جامعه ای حکیم است. این جامعه یقینا روی فلاح و صلاح را می بیند.

این استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه «و لا تبخسوا الناس اشیاءهم» خاطر نشان کرد: این آیه شریفه هم از جوامع الکلم است. بحث فقط مربوط به تجارت و خرید و فروش نیست. استادی که بی مطالعه درس بگوید، ‌کسی که بی مطالعه منبر برود، کسی که بی مطالعه قلم به دست بگیرد، فرد اداری که بی تخصص در جایگاهی قرار بگیرد و ...، همه مشمول این آیه شریفه هستند. در هر کاری باید حق آن کار را ادا کرد. حتی در معامله با کافر و ملحد و بت پرست باید این مسائل رعایت شود البته بحث کافر حربی در حال حرب متفاوت است.


نظرات 1 + ارسال نظر
محراب بندگی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 06:39 ب.ظ http://www.mehrabbandegi.blogfa.com

سلام
خداقوت
مطالبتون خیلی جذابه. وبلاگتون لینک کردم اگه مایل بودید شما هم وبلاگ مارو لینک کنید.
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد